菜單

23.12.18

24. מה ההבדל בין משרת טוב ומשרת מרושע?


מה ההבדל בין משרת טוב ומשרת מרושע?

24. מה ההבדל בין משרת טוב ומשרת מרושע?

דברי אלוהים רלוונטיים:

על משרתי האל להיות מקורביו של אלוהים. עליהם להיות אהובים על אלוהים, ומסוגלים לנאמנות מלאה לאלוהים. בין שאתם פועלים מאחורי בני אדם ובין שאתם פועלים לפניהם, אתם יכולים לזכות בשמחת האל בפני אלוהים, אתם יכולים לעמוד איתן בפני אלוהים. בלי קשר לאופן שבו אחרים מתייחסים אליכם, אתם תמיד פוסעים בנתיב שלכם ומסבים את כל תשומת לבכם למשא האל. רק כך תהיו מקורבים של אלוהים. הסיבה שהמקורבים של אלוהים יכולים לשרת אותו ישירות היא שאלוהים הטיל עליהם תפקיד חשוב, ואת משא האל. הם יכולים לקבל עליהם את לבו של האל כאילו היה לבם שלהם, ויכולים לקבל עליהם את משא האל כמשאם שלהם, והם לא שוקלים כלל אם הם מרוויחים או מפסידים סיכויים עתידיים: גם כשאין להם סיכויים עתידיים, או כשהם לא מרוויחים דבר, הם תמיד מאמינים באלוהים בלב אוהב. לכן בני אדם כאלה הם מקורבים של אלוהים. מקורבי האל הם גם אנשי סודו; רק אנשי סודו של אלוהים יכולים להיות שותפים לחוסר השקט שלו ולרצונותיו, ועל אף שבשרם כואב וחלוש, הם יכולים לעמוד בכאב ולנטוש את מה שהם אוהבים כדי לְרַצות את אלוהים. אלוהים מטיל משאות כבדים יותר על בני אדם אלה, וכל הדברים שאלוהים יעשה יבוטא באמצעות בני האדם האלה. על כן, בני האדם האלה אהובים על אלוהים. על כן, הם משרתי האל שהם כלבבו של אלוהים. רק בני אדם כאלה יכולים למשול יחד עם אלוהים. רק בדיוק כשתהפכו באמת למקורבים של אלוהים, תמשלו יחד עם אלוהים.

מתוך 'איך לשרת בהרמוניה עם רצון האל' ב'הדבר מופיע בבשר'

עבודתו של עובד כשיר יכולה להעלות בני אדם על דרך הישר ולאפשר להם להעמיק יותר באמת. העבודה שהוא עושה יכולה להביא בני אדם אל אלוהים. בנוסף, העבודה שהוא עושה יכולה להשתנות מאדם לאדם, והיא לא כפופה לכללים, ולכן היא מאפשרת לאנשים שחרור וחירות. יתרה מזאת, הם יכולים לצמוח בהדרגה בחייהם, ולהעמיק יותר ויותר באמת. עבודתו של עובד בלתי כשיר רחוקה מאוד מעמידה בדרישות – עבודתו היא טיפשית. הוא יכול רק לגרום לבני אדם לציית לכללים, דרישותיו שונות מאדם לאדם והוא לא עובד על פי צרכיהם האמיתיים של בני האדם. בעבודה כזו יש יותר מדי כללים ודוקטרינות, והיא לא יכולה להקנות בבני אדם מציאות או נוהג רגיל המוביל לצמיחה בחיים. עבודה כזו יכולה רק לאפשר לבני אדם לקיים כמה כללים חסרי ערך. הכוונה כזו יכולה רק להוליך שולל. אדם כזה מוביל אתכם להיות כמוהו. הוא יכול להקנות בכם את מה ששייך לו ואת מה שהוא.

מתוך 'עבודת האל ועבודת האדם' ב'הדבר מופיע בבשר'

כל אחד מכם, כבני האדם שמשרתים, חייב להיות מסוגל להגן על האינטרסים של הכנסייה בכל הדברים שאתם עושים, במקום לדאוג לאינטרסים האישיים שלכם. לא מתקבל על הדעת לפעול לבד, כשאתם חותרים תחת עמיתכם, ועמיתכם חותר תחתכם. בני אדם המתנהגים כך לא כשירים לשרת את אלוהים! טבעו של אדם כזה הוא כל כך רע. לא נותרה בו אפילו שמץ של אנושיות. הוא השטן במאה אחוזים! הוא חיית פרא! דברים כאלה עדיין קורים ביניכם כעת, עד כדי כך שאתם מתקיפים זה את זה תוך כדי שיתוף, מחפשים אמתלות בכוונה תחילה וקוצפים וזועמים בוויכוחים על עניינים פעוטים, כשאף אחד לא מוכן להניח את עצמו בצד, וכל אחד מסתיר את מה שבלבו מהזולת וצופה בזולת בחצי עין בקפידה, על המשמר. האם טבע כזה יכול לתאום לשירות לאלוהים? האם עבודה כשלכם יכולה לקיים את האחים והאחיות? לא רק שאתם לא מסוגלים לכוון את בני האדם לעלות על מסלול חיים נכון, אלא שאתם למעשה מחדירים את הטבע המושחת שלכם באחים והאחיות. אתם פוגעים בזולת, הלא כן? המצפון שלכם כל כך רע, ורקוב עד היסוד! אתם לא נוכחים במציאות, ולא מנהיגים את האמת. יתרה מזאת, אתם חושפים ללא בושה את האופי השטני שלכם בפני הזולת. אתם לא יודעים בושה! גורלם של האחים והאחיות נתון בידיכם, אבל אתם לוקחים אותם אל הגיהינום. אתם בני אדם שהמצפון שלהם הרקיב, הלא כן? אתם לגמרי חסרי בושה!

מתוך 'שרתו כמו בני ישראל' ב'הדבר מופיע בבשר'

אנשים רבים מאחוריי חומדים את ברכת המעמד הגבוה. הם מאביסים את עצמם במזון, אוהבים לישון ומסבים את כל תשומת לבם לבשרם ותמיד חוששים שאין דרך להימלט מהבשר. הם לא ממלאים את תפקידם הרגיל בכנסייה. הם אוכלי חינם, או שהם גוערים באחיהם ובאחיותיהם בשימוש בדבריי. הם מתנשאים מעל הזולת ומתעמרים בו. בני האדם האלה חוזרים ואומרים שהם ממלאים את רצון האל, ותמיד אומרים שהם מקורבים של אלוהים – האין זה מגוחך? אם אתם מונעים מהמניעים הנכונים אך אתם לא יכולים לשרת את רצון האל, הרי שאתם משתטים. אולם אם המניעים שלכם לא נכונים אך אתם בכל זאת אומרים שאתם משרתים את אלוהים, הרי שאתם מתנגדים לאלוהים, ואלוהים צריך להעניש אתכם! אין לי שום אהדה לבני אדם כאלה! הם אוכלי חינם בבית האל, והם תמיד חומדים את הנאות הבשר, ולא מתחשבים כלל בענייניו של אלוהים. הם תמיד מחפשים את מה שטוב להם ולא נשמעים לרצון האל. רוח האל לא מסתכלת במעשיהם. הם תמיד מתמרנים תמרונים וזוממים מזימות נגד אחיהם ואחיותיהם, והם דו-פרצופיים, כמו שועל בכרם, הגונב ענבים ורומס את הכרם. האם ייתכן שבני אדם כאלה יהיו מקורביו של אלוהים? האם אתם כשירים לקבל את ברכת האל? אתם לא לוקחים שום אחריות לחיים שלכם ולכנסייה. האם אתם כשיר לקבל את התפקיד שאלוהים מטיל עליכם? מי יעז לסמוך על בני אדם כמוכם? כשאתם משרת כך, האם אלוהים יעז להפקיד בידכם משימה גדולה יותר? האם אתם לא מעכבים את העניינים?

מתוך 'איך לשרת בהרמוניה עם רצון האל' ב'הדבר מופיע בבשר'

לא פשוט לשרת את אלוהים. בני אדם שטבעם המושחת לא השתנה לא יוכלו לשרת את אלוהים לעולם. אם דבר האל לא שפט וייסר את הטבע שלכם, הרי שהטבע שלכם עדיין מייצג את השטן. די בכך כדי להוכיח שאתם לא משרתים את אלוהים בכוונות טובות. זהו שירות המבוסס על אופייכם השטני. אתם משרתים את אלוהים עם אופייכם הטבעי ועל פי העדפותיכם האישיות. יתר על כן, אתם ממשיכים לחשוב שאלוהים אוהב כל דבר שאתם אוהבים, ושאלוהים שונא כל דבר שאת לא אוהבים, ושעבודתכם מונחית על-ידי העדפותיכם שלכם בלבד. האם אפשר לקרוא לכך שירות של אלוהים? בסופו של דבר, טבע חייכם לא ישתנה כהוא זה. למעשה, אתם תהפכו לעיקשים יותר, משום ששירתתם את אלוהים, וזה יעמיק וישריש ואת הטבע המושחת שלכם. בתוך תוככם, תפתחו דוקטרינות של שירות לאלוהים שלא יהיו מבוססות על דבר מלבד אופייכם והניסיון שצברתם בשירותכם על פי הטבע שלכם עצמכם. אלה ניסיון ולקחים אנושיים זו תורת חייו של האדם. בני אדם כאלה נמנים על הפרושים ועל אנשי הדת. אם הם לעולם לא יתעוררו ויכו על חטא, הם יהפכו בסופו של דבר למשיחי השקר שיופיעו באחרית הימים. הם יהיו רמאים. משיחי השקר והרמאים שדובר בהם ייצאו מקרב בני האדם האלה. אם בני האדם שמשרתים את אלוהים פועלים לפי אופיים ונוהגים לפי רצונם שלהם, הם בסכנה מתמדת לסילוק. בני האדם שמקדישים את שנות ניסיונם הרבות כדי לשרת את אלוהים על מנת ללכוד את לבם של בני האדם, לשאת נאומים, לשלוט בבני אדם ולרומם את עצמם – בני האדם שלעולם לא מכים על חטא ולעולם לא מוותרים על טובות ההנאה שהם מקבלים מתוקף תפקידם – בני האדם האלה ייפלו אפיים ארצה בפני אלוהים. אלה בני אדם מהסוג של פאולוס – שחצנים המתרברבים במעמדם הבכיר. אלוהים לא יהפוך בני אדם כאלה למושלמים. שירות כזה מפריע לעבודתו של אלוהים. בני האדם אוהבים לדבוק בדברים הישנים. הם דבקים בתפיסות העבר, ודבקים בדברים מהעבר. זה המכשול הגדול ביותר לשירותם. אם הם לא יכולים להתנער מהדברים האלה, הם יחנקו את כל חייהם. אלוהים לא ישבח אתכם כלל ועיקר, אפילו אם תעמלו עד תשישות וכאב, ואפילו אם תקריבו את עצמכם ב"שירותכם" לאלוהים. נהפוך הוא: הוא יאמר שאתם רשעים.

מתוך 'הפסיקו את השירות הדתי' ב'הדבר מופיע בבשר'

כל מי שלא מבין את התכלית של עבודתו של אלוהים הוא אדם שמתנגד לאלוהים, וגרוע ממנו הוא אדם המודע לתכליתה של עבודתו של אלוהים אך לא שואף לְרַצות את אלוהים. בני האדם שקוראים את כתבי הקודש בכנסיות גדולות מדקלמים כל יום פסוקים מכתבי הקודש, אך אף אחד מהם לא מבין את תכליתה של עבודתו של אלוהים. אף אחד מהם לא מסוגל להכיר את אלוהים. יתרה מזאת, אף אחד מהם לא תואם את לבו של אלוהים. הם כולם בני אדם חסרי תועלת ונתעבים, שכל אחד מהם מתייהר לרצות לחנך את אלוהים. על אף שהם מנופפים בשמו של אלוהים, הם מתנגדים אליו בכוונה תחילה. על אף שהם מתקראים מאמינים באלוהים, הם בני האדם שאוכלים ושותים את דמו של האדם. בני אדם כאלה הם שטנים שטורפים את נשמתו של האדם, שדים שמפריעים בכוונה לבני האדם שמנסים לעלות על הדרך הנכונה, ואבני נגף שמכשילים בדרכם את בני האדם שמחפשים את אלוהים. על אף שבשרם "איתן", כיצד יוכלו חסידיהם לדעת שהם צוררי משיח שמובילים את האדם בדרכים המנוגדות לאלוהים? כיצד הם יוכלו לדעת שהם שטנים חיים שמחפשים במיוחד נשמות לטרוף?

מתוך 'כל מי שלא מכיר את אלוהים מתנגד לאלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

השיתוף של האדם:

ניתן לחלק לשלושה סוגי אנשים את מנהיגי הכנסייה ועובדי הכנסייה בכל הרמות: משרתים נאמנים, משרתים בוגדניים ומשרתי הרוע. האנשים מהסוג הראשון יכולים באמת להישמע לעבודתו של אלוהים. הם יכולים להגן על עבודתו של אלוהים תוך כדי מילוי חובתם, לזנוח הכול ולהשקיע את מרב מאמציהם למען אלוהים, לרומם את אלוהים ולשאת עדות לו. אנשים מקבוצה זו באמת ובתמים עוסקים בחיפוש האמת, מבקשים להפוך למושלמים, והם מסווגים כמשרתיו הנאמנים של אלוהים. לאנשים מהסוג השני חסרה המציאות של האמת. הם אינם מסוגלים להגן על עבודת אלוהים תוך כדי מילוי חובתם. הם אינם פועלים בהתאם להסדרי עבודה. הם עושים מה שהם רוצים, פועלים בפזיזות, מתייחסים לאנשים ברגשנות, פועלים בהתאם לאהבת הבשר שלהם, אינם מקפידים על עקרונות האמת, בקושי רב נוהגים לפי האמת ולעיתים קרובות מעורבים בעסקאות עם אלוהים; הם בוחרים בדרך של צוררי המשיח ומסווגים כמשרתים בוגדניים. אנשים מהסוג השלישי הם יהירים ומתנשאים, והם שואפים להשגת מעמד לעצמם. הם שאפתנים ותמיד רוצים לשלוט בנבחריו של אלוהים, לשלוט בצורה עילאית ולדכא ולהפלות את מי שאינו מסכים איתם. הם רוצים לרסן, לכבול ולהפיל בפח את נבחריו של אלוהים. הם רוצים לנסות לשלוט בנבחריו של אלוהים כדי להקים מלכות עצמאית. אנשים אלה מסווגים כאנשים מרושעים מהסוג של מנהיגי שקר וצוררי משיח, כלומר משרתי הרוע...

...רוח הקודש עובדת בקרב אנשים בעלי אנושיות טובה ושאוהבים את האמת. למי שאין אנושיות טובה ושאינו אוהב את האמת, אינו יכול לקבל את עבודתה של רוח הקודש. אם אדם בוגדני, אכזרי וחורש רע מטבעו, הוא אדם רע וברור שהוא מסווג כמשרת רוע. משרתי רוע הם אויבי אלוהים ומושא לקללותיו ועונשיו של אלוהים. מתאים מאוד להשתמש במונחים: משרתים נאמנים (כמו שומרי אמונים שעליהם מדברים חסרי האמונה), משרתים בוגדניים (כמו נושאי משרות בוגדניים בבתי משפט שעליהם מדברים חסרי האמונה) ומשרתי רוע (כמו חלאות אדם בוגדניות שעליהם מדברים חסרי האמונה) כדי לתאר שלושה סוגים אלה של מנהיגים ועובדים. האנשים המסווגים כמשרתים נאמנים הם כנים יותר, יש להם מצפון והיגיון, והם תומכים בעבודת אלוהים בזמן שהם ממלאים את חובתם. הם המנהיגים והעובדים הצייתנים והנאמנים לאלוהים, והם מושא הישועה וההבאה לידי שלמות של אלוהים. האנשים המסווגים כמשרתים בוגדניים אינם אוהבים את האמת, אינם מוכנים לחפש אחר האמת ואינם מפגינים ציות אמיתי לאלוהים. בביצוע חובתם הם עושים מה שהם רוצים. הם מתייחסים לאנשים על פי רגשותיהם, והם אינם הוגנים או הגיוניים. כשהם משרתים את אלוהים הם מתנגדים לאלוהים, הולכים בדרך הבשר ועושים דברים ללא עקרונות, אפילו סוחרים עם אלוהים. לעיתים הם עלולים לבגוד באמת ובאלוהים, ואף לעבוד נגד האינטרס של משפחת אלוהים. הם אינם שומרים על עבודת אלוהים כהוא זה. אנשים מסוג זה מסווגים כמשרתים בוגדניים, בדיוק כמו נושאי המשרה הבוגדניים בבית המשפט שעליהם מדברים חסרי האמונה. ...ברור שכל המשרתים הבוגדניים מסווגים כמנהיגי שקר ועובדי שקר. יחד עם זאת, לחלק ממנהיגי השקר ועובדי השקר יש אנושיות טובה והם יכולים להכות על חטא ולהשתנות לגמרי. יש להתייחס אליהם באהבה ולתת להם הזדמנות נוספת להתאמן. כל משרתי הרוע הם מנהיגי שקר וצוררי משיח בעלי אופי שטני. ברור שכל משרתי הרוע מסווגים כאנשים רעים. אופים ומהותם הם כשל השטן, ולכן אנשים אלה יכולים לעשות כל מיני דברים רעים, ואף לדכא ולרדוף באכזריות את נבחריו של אלוהים. הם מנסים בכל מאודם להפריע ולשבש את עבודתו של אלוהים ולצאת נגד אלוהים בכל דבר, כאילו הם חסרי רגשות. ליבם קשה ועקשן. האין אלו אויבי אלוהים? לא ניתן להושיע משרתי רוע, לכן משפחת אלוהים חייבת לסלק כל מנהיג שקר וכל צורר משיח בעלי אופי שטני. פיוס עמם בהחלט לא בא בחשבון.

מתוך 'קטעים נבחרים מקורותיהם של הסדרי העבודה של כנסיית האל הכול יכול'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה