菜單

24.4.19

2. מדוע אלוהים קרוי בשמות שונים בעידנים שונים?

ברק ממזרח, כנסיית האל הכול יכול, משיח
מדוע אלוהים קרוי בשמות שונים בעידנים שונים?

2. מדוע אלוהים קרוי בשמות שונים בעידנים שונים?

דברי אלוהים רלוונטיים:

בכל עידן, אלוהים עושה עבודה חדשה ומתקרא בשם חדש; כיצד ייתכן שיעשה עבודה זהה בעידנים שונים? כיצד ייתכן שידבוק בישן? שמו של ישוע נלקח לעבודת הגאולה. אם כך, האם עדיין יתקרא באותו שם כשישוב באחרית הימים? האם עדיין יעשה את עבודת הגאולה? מדוע יהוה וישוע הם אחד, אך מתקראים בשמות שונים בעידנים שונים? האם הסיבה אינה שעבודתם בעידנים אלה שונה? האם שם אחד יכול לייצג את אלוהים בשלמותו? בדרך זו, על אלוהים להיקרא בשם שונה בעידן שונה, עליו להשתמש בשם כדי לשנות את העידן ולייצגו, כי שם אחד אינו יכול לייצג את אלוהים עצמו באופן מלא. וכל שם יכול לייצג רק את טבעו של אלוהים במהלך עידן מסוים ועליו לייצג רק את עבודתו. לפיכך, אלוהים יכול לבחור כל שם המתאים לטבעו, כדי לייצג עידן שלם.

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

"יהוה" הוא השם שהיה לי במהלך עבודתי בעם ישראל, ומשמעו אלוהיהם של בני ישראל (עמו הנבחר של אלוהים), שיכול לרחם על האדם, לקלל את האדם ולכוון את חייו של האדם. משמעו האל בעל העוצמה האדירה ומלא החוכמה. ...כלומר רק יהוה הוא אלוהיו של עם ישראל הנבחר, אלוהי אברהם, יצחק ויעקב, אלוהי משה ואלוהי עם ישראל כולו. לכן בעידן הנוכחי, כל בני ישראל למעט שבט יהודה עובדים את יהוה. הם מעלים לו קורבנות על המזבח ומשרתים אותו, כשהם לבושים בגלימות כהונה במקדש. מה שהם מייחלים אליו הוא שיהוה ישוב ויופיע. ...השם יהוה הוא שם מיוחד לעם ישראל שחי בכפוף לחוק. בכל עידן ובכל שלב בעבודה, שמי אינו חסר בסיס, אלא יש לו חשיבות ייצוגית: כל שם מייצג עידן אחד. "יהוה" מייצג את עידן החוק, והוא תואר הכבוד לאל שעם ישראל עבד.

מתוך 'המושיע כבר חזר על "ענן לבן"' ב'הדבר מופיע בבשר'

בעידן החוק, עבודת הנחייתו של האדם נעשתה תחת השם יהוה, ושלב העבודה הראשון התבצע על פני האדמה. עבודת השלב הזה היתה לבנות את בית המקדש והמזבח, ולהנחות את עם ישראל ולעבוד בקרבו בעזרת החוק. על ידי הנחיית עם ישראל, הוא קבע בסיס לעבודתו על פני האדמה. מן הבסיס הזה, הרחיב את עבודתו אל מעבר לישראל, כלומר, החל מישראל, הוא הרחיב את עבודתו כלפי חוץ, כדי שדורות מאוחרים יותר ילמדו בהדרגה שיהוה הוא אלוהים ושיהוה ברא את השמיים והארץ וכל הדברים, יצר את כל הברואים. הוא הפיץ את עבודתו בעם ישראל. ארץ ישראל היתה המקום הקדוש הראשון לעבודתו של יהוה על פני האדמה, ועבודתו המוקדמת ביותר של אלוהים על פני האדמה היתה בכל רחבי ארץ ישראל. זו היתה עבודת עידן החוק.

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

שמו של ישוע סימן את תחילתו של עידן החסד. כשישוע החל לקיים את כהונתו, החלה רוח הקודש להעיד בשם ישוע, ולא דובר עוד על שמו של יהוה, ובמקום זאת רוח הקודש החלה בעבודה החדשה בעיקר תחת שמו של ישוע. מאמיניו נשאו עדות לישוע המשיח, והעבודה שעשו היתה אף היא למען ישוע המשיח. משמעות סיומו של עידן החוק והתנ"ך היתה כי העבודה שהתבצעה בעיקר תחת שמו של יהוה באה אל קצה. לאחר מכן, שמו של אלוהים לא היה עוד יהוה, אלא הוא התקרא ישוע, ומכאן ואילך, רוח הקודש החלה את העבודה בעיקר תחת שמו של ישוע.

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

"ישוע" הוא עמנואל, ומשמעו קורבן החטאת המלא באהבה ובחמלה, אשר מושיע את האדם. הוא עשה את העבודה של עידן החסד, הוא מייצג את עידן החסד, והוא יכול לייצג רק חלק אחד מתוכנית הניהול. ...רק ישוע הוא גואל האנושות. הוא קורבן החטאת שגאל את האנושות מחטא. כלומר שמו של ישוע בא מעידן החסד, והתקיים משום עבודת הגאולה בעידן החסד. שמו של ישוע התקיים כדי לאפשר לבני האדם בעידן החסד להיוולד מחדש ולזכות בישועה, וזהו שם מיוחד לגאולת האנושות כולה. על כן, שמו של ישוע מייצג את עבודת הגאולה ומסמל את עידן החסד. ..."ישוע" מייצג את עידן החסד, והוא שמו של אלוהי כל בני האדם שזכו לגאולה במהלך עידן החסד.

מתוך 'המושיע כבר חזר על "ענן לבן"' ב'הדבר מופיע בבשר'

בעידן החסד, שמו של אלוהים היה ישוע, ומשמעות הדבר היא שאלוהים היה אל שהושיע את האדם ושהוא היה אל אוהב ומלא חמלה. אלוהים היה עם האדם. אהבתו, חמלתו וישועתו ליוו כל אדם ואדם. האדם יכול היה לזכות בשלוווה ושמחה, לקבל את ברכתו, לקבל את חסדיו הגדולים והרבים, ולקבל את ישועתו, רק אם קיבל את שמו ונוכחותו. באמצעות צליבתו של ישוע, זכו כל חסידיו לישועה ונסלח להם על חטאיהם.

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

כשיבוא העידן האחרון – העידן של אחרית הימים – שמי ישתנה שוב. לא אקרא יהוה, או ישוע, וקל וחומר שלא אקרא המשיח, אלא אקרא האל הכול יכול רב-העוצמה בכבודו ובעצמו, ובשם הזה אביא את העידן כולו לקצו. פעם נודעתי כיהוה. נקראתי גם המשיח, ופעם בני האדם קראו לי ישוע המושיע, משום שהם אהבו אותי וכיבדו אותי. אולם כיום אני לא יהוה או ישוע שבני האדם הכירו בימים עברו – אני האל שחזר באחרית הימים, האל שיביא את העידן לקצו. אני אלוהים עצמו שקם בקצווי ארץ, ששופע בכל טבעי ומלא סמכות, כבוד ותפארת. בני האדם מעולם לא באו איתי במגע, מעולם לא הכירו אותי, ומעולם לא הכירו את טבעי. מאז בריאת העולם ועד היום, איש לא ראה אותי. זה האל שמופיע במהלך אחרית הימים אך נסתר מבני האדם. הוא שוכן בקרב בני האדם באמת ובתמים, כמו השמש הבוערת והאש הלוהטת, והוא מלא עוצמה ושופע סמכות. אין אפילו אדם אחד או דבר אחד שלא אשפוט בדבריי, ואין אפילו אדם אחד או דבר אחד שלא יטוהר באש הלוהטת. בסופו של דבר, דבריי יברכו את כל האומות, ודבריי גם ינפצו את כל האומות לרסיסים. כך יראו כל בני האדם במהלך אחרית הימים שאני המושיע שחזר, שאני האל הכול יכול שכובש את כל האנושות, ושהייתי פעם קורבן החטאת של האדם. אולם באחרית הימים אני גם הופך ללהבות השמש ששורפות את הכל, ואני גם הופך לשמש הצדקה שחושפת את הכל. זו עבודתי באחרית הימים. בחרתי בשם הזה ואני ניחן בטבע הזה כדי שכל בני האדם יוכלו להבין שאני אל צודק, ושאני השמש הבוערת והאש הלוהטת. עשיתי זאת כדי שכולם יוכלו לעבוד אותי, את האל האמיתי היחיד, וכדי שהם יראו את פניי האמיתיים: אני לא רק אלוהיהם של בני ישראל, ואני לא רק הגואל – אני אלוהיהם של כל הברואים ברחבי השמיים, והארץ והמים.

מתוך 'המושיע כבר חזר על "ענן לבן"' ב'הדבר מופיע בבשר'

יש האומרים ששמו של אלוהים אינו משתנה, מדוע אם כן שמו של יהוה השתנה לישוע? היתה נבואה על בוא המשיח, מדוע אם כן בא אדם בשם ישוע? מדוע שמו של אלוהים השתנה? האם עבודה זו לא בוצעה זה מכבר? האם אלוהים אינו יכול לעשות עבודה חדשה היום? העבודה של אתמול ניתנת לשינוי, ועבודתו של ישוע יכולה לנבוע מעבודתו של יהוה. לפיכך, האם בעקבות עבודתו של ישוע לא יכולה לבוא עבודה אחרת? אם השם יהוה יכול להשתנות לישוע, האם השם ישוע אינו ניתן אף הוא לשינוי? הדבר אינו חריג, ובני אדם חושבים כך[א] רק בגלל חוסר התחכום שלהם. אלוהים תמיד יהיה אלוהים. ללא תלות בשינויים בעבודתו ובשמו, טבעו וחוכמתו נותרים לנצח ללא שינוי. אם אתה מאמין שאת אלוהים ניתן לכנות רק בשם ישוע, אתה יודע מעט מדי. האם אתה מעז לטעון שישוע הוא שמו של אלוהים לנצח, שאלוהים ייקרא תמיד ולעולם בשם ישוע, ושהדבר הזה לא ישתנה לעולם? האם אתה מעז לטעון בוודאות כי השם ישוע הוא שסיים את עידן החוק ושמסיים גם את העידן האחרון? מי יכול לומר שחסדו של ישוע יכול לסיים את העידן?

מתוך 'כיצד יכול אדם שהגדיר את אלוהים בתפיסותיו לקבל את גילויי אלוהים?' ב'הדבר מופיע בבשר'

אם עבודתו של אלוהים בכל עידן תמיד זהה, והוא מתקרא תמיד בשם זהה, כיצד האדם יכיר אותו? אלוהים מוכרח להתקרא יהוה, ומלבד אלוהים ששמו יהוה, אלוהים בכל שם אחר אינו אלוהים. או שאלוהים יכול להתקרא רק ישוע, ולא בכל שם אחר מלבד ישוע; מלבד ישוע, יהוה אינו אלוהים, וגם האל הכול יכול אינו אלוהים. האדם מאמין שאמת היא כי אלוהים הוא כל יכול, אך הוא אלוהים עם האדם; עליו להתקרא בשם ישוע, כי אלוהים עם האדם. לעשות זאת פירושו לציית לדוקטרינה, ולהגביל את אלוהים לתחום מסויים. לפיכך, העבודה שאלוהים עושה בכל עידן, השם שבו הוא מתקרא והדמות שהוא מקבל, וכל שלב בעבודתו עד היום, אינם מצייתים לכלל כלשהו ואינם כפופים למגבלות כלשהן. הוא יהוה, אך הוא גם ישוע, וכן המשיח והאל הכול יכול. עבודתו יכולה להשתנות בהדרגה, ובהתאם לכך חלים שינויים בשמו. אין שם אחד שיכול לייצג אותו באופן מלא, אלא כל השמות שבהם הוא מתקרא יכולים לייצגו, והעבודה שהוא עושה בכל עידן מייצגת את טבעו.

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

בכל פעם שאלוהים יורד אל האדמה, הוא משנה את שמו, את מינו, את דמותו ואת עבודתו; הוא אינו חוזר על עבודתו, והוא תמיד חדש ולעולם אינו ישן. כשבא בעבר, התקרא בשם ישוע; האם ייתכן שעדיין יתקרא בשם ישוע כשיבוא הפעם? ...יש האומרים שאלוהים אינו משתנה. הדבר נכון, אך הוא מתייחס להיעדר השינוי בטבעו ומהותו של אלוהים. שינויים בשמו ובעבודתו אינם מוכיחים שמהותו השתנתה; במלים אחרות, אלוהים תמיד יהיה אלוהים, והדבר הזה לא ישתנה לעולם. אם אתה אומר שעבודתו של אלוהים נשארת תמיד זהה, האם הוא יוכל לסיים את תוכנית הניהול בת ששת אלפי השנים שלו? אתה רק יודע שאלוהים אינו משתנה לעולם, אך האם אתה יודע שאלוהים תמיד חדש ולעולם אינו ישן?

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

וכך, בכל פעם שאלוהים בא, הוא מתקרא בשם אחד, מייצג עידן אחד ופותח דרך חדשה; ובכל דרך חדשה, הוא מקבל שם חדש, דבר המראה שאלוהים תמיד חדש ולעולם אינו ישן, ושעבודתו תמיד מתקדמת. ההיסטוריה נעה תמיד קדימה, ועבודתו של אלוהים נעה תמיד קדימה. כדי שתוכנית הניהול שלו, בת ששת אלפי השנים, תגיע לסיומה, עליה להמשיך להתקדם. בכל יום עליו לעשות עבודה חדשה, בכל שנה עליו לעשות עבודה חדשה; עליו לפתוח דרכים חדשות, להתחיל תקופות חדשות, להתחיל עבודה חדשה וגדולה יותר, ולהביא עמו שמות חדשים ועבודה חדשה.

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

יבוא יום ואלוהים לא ייקרא יהוה, ישוע או המשיח – הוא ייקרא בפשטות הבורא. בעת ההיא, כל השמות שלקח לו על פני האדמה יגיעו לקצם. שכן עבודתו על פני האדמה תגיע לקצה, ולאחר מכן לא יהיה לו שם. כשכל הדברים יהיו תחת ריבונותו של הבורא, מדוע לקרוא לו בשם הולם מאוד, אך לא שלם? האם אתה עדיין מחפש כעת את שמו של אלוהים? האם אתה עדיין מעז לומר שאלוהים מתקרא רק יהוה? האם אתה עדיין מעז לומר שאלוהים יכול להתקרא רק ישוע? האם אתה יכול לשאת את חטא חילול הקודש נגד אלוהים?

מתוך 'חזון עבודתו של אלוהים (3)' ב'הדבר מופיע בבשר'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה